Isnin, 10 Disember 2012

Hidup, Suatu Kisah Yang Unik

Assalamualaikum
hye peeps

205090_182353105241423_1060337345_n_large

hidup kita sebenarnya lagi unik dari sebuah novel yang kita kata unik. hidup kita ni lebih indah dari sebuah novel yang diakhirinya sebuah kebahagiaan. hidup kita ni lebih banyak dugaan dan kesedihanya dari sebuah novel yang penuh dugaan dan debaran menanti para pembaca.

hidup kita, kita yang mencorakkanya, Allah bagi kita nyawa, Allah beri kita Ibu dan Ayah jadi sebagai manusia kita yang mengaturkan hidup kita sama ada baik atau buruk, kita yang berhak memilih siapa yang ingin kita berkawan dan kadang kadang kita juga memilih siapa yang ingin kita cinta sedangkan Jodoh itu Allah sudah tetapkan, kita hanya perlu tunggu dan berusaha menjadi seseorang yang berguna dan memberi kebaikkan kepada semua manusia.

Hidup manusia sangat unik ada yang begini ada yang begitu dan kadang kadang kita melihat kita lah manusia yang paling malang sedangkan ada yang lagi malang dari diri kita, adakalanya kita melihat kitalah yang paling berkuasa sedangkan ada yang lagi berkuasa dari diri kita.

kita mencari kesempurnaan dalam diri seseorang sedangkan kesempurnaan tu sendiri kita yang kena menjadikan ia sempurna bukan hanya melihat dan berfikir apa yang sempurnanya hidup kita. 

hidup manusia susah nak lari dari kisah hati dan perasaan ( cinta la cinta la takkan tak tau, jatuh cinta gitu ). secara peribadinya manusia sangat mudah jatuh cinta dan kecewakan cinta. kadang orang yang 
kita suka tak sukakan kita kadang kadang orang yang kita tak suka tapi sukakan kita, yang membezakan hanya kenapa begitu senang kita jatuh cinta sedangkan cinta itu kadang kadang mampu membuatkan hidup kita musnah. bagi aku jatuh cinta tak salah cuma salahnya bagaimana kita jatuh cinta dan mengapa kita jatuh cinta. kadang kadang kita ni jatuh cinta tak ikhlas pun kan. kadang kadang tengok orang lain bercinta kita pun nak juga walaupun hati tak suka pun orang tu kan. 

tapi apa pun kita kena tahu hala tuju hidup kita bagaimana, macam mana kita nak mencorakkan hidup kita yang satu ni. dan dalam semua hidup kita haruslah seimbang dari segi semuanya, agama, pendidikan, pekerjaan, pelajaran, family, kawan kawan dan semua nya kita satu umat. 

so guys 
jangan pernah menganggap hidup ni sebagai buang masa tapi anggaplah hidup ni sebagai satu cabaran untuk kita tempuh untuk kita tahu kuat manakah diri kita dalam menempuh setiap dugaan yang diberi.
have fun guys.

p/s : Alhamdulilah result dah keluar, bersyukur pada Allah atas keputusan yang aku dapat amin walaupun tak sehebat awak awak dan awak tapi alhamdulilah.

bye


Tiada ulasan: