Isnin, 21 Januari 2013

Diam Penyelamat Kutukan, Macian, Penghinaan

Assalamualaikum
hye peeps

Tumblr_m1e3mkwfgh1r71b95o1_500_large

penyelamat untuk mengunci mulut mulut yang membenci kita adalah mengunci mereka dengan DIAM, kita manusia tak mampu nak puaskan hati semua orang dan kita juga manusia yang punya beribu kelemahan yang setiap orang boleh nampak dan jadikan jalan untuk mengutuk, mencaci, menghina kita. sebab dalam dunia ni tak semua manusia sukakan kita dan kita juga tak sukakan semua orang jadi kita kena selalu set kan dalam minda kita apa pun yang terjadi " aku tetap aku " yang mengata itu boleh teruskan mengata tapi apa yang dia dapat?

bila ada mulut yang berkata kita ni naif akan semua benda biarkan dia berkata, kerana kita tahu siapa kita dan orang yang hampir dengan kita juga tahu siapa kita dan semestinya DIA juga tahu siapa kita. mungkin kita tak mampu jadi seperti apa yang orang lain inginkan kita jadi seperti itu tapi kita jadilah sesuatu yang boleh membuatkan orang lain tersenyum dan bahagia dengan apa yang kita buat. semakin banyak membenci kita semakin banyak yang sayangi kita tanpa kita sedar akan kewujudan dia, dia ada cuma belum sampai waktu untuk kita tahu siapa yang sentiasa ada dan sokong kita.

dalam hidup kita, jatuh bangunya kita akan ada seseorang yang sentiasa hulurkan tangan dan beri kita semangat semula untuk terus bangun dan kuat, untuk hidup dalam dunia manusia ini bukan mudah seperti yang tertulis dalam NOVEL, ianya tersangat susah kekadang kita bagai berusaha untuk melarikan diri dari masalah tapi masalah itu takkan pernah hilang kerana masalah dijadikan untuk kita belajar menjadi lebih kuat tanpa kita sedar kuatnya kita bila kita mampu tersenyum bila masalah itu tiba.

kadang kadang penyelamat untuk masalah adalah kita duduk dan berdepan dengan masalah itu, jangan belajar lari dari masalah ( macam aku sering lari ) sedangkan sejauh mana aku lari, masalah itu akan terus mengejar aku tanpa aku sedar, bila kita yakin masalah itu hilang dengan lari kita sangatlah rugi kerana masalah itu sentiasa ada dan ada bagai cctv yang tahu kita dimana. untuk mudah dan hilang dari masalah cuba berdepan dan kalau jalan dia adalah DIAM, teruslah berdiam. tapi kalau jalan dia adalah kata kata kita harus berkata kata.

senyum dan diam 
penyelamat untuk diamkan mulut manusia yang " busuk baunya " .

p/s : air mata dan tidur bukan penyelesaian semua masalah :)
dear listen, diam adalah jalan terbaik dari kita terus berkata kata dan membuatkan mulut itu terus akan bercakap.



Tiada ulasan: