Isnin, 7 Julai 2014

Underestimated !


Assalamualaikum...
berjumpa lagi dibulan ramadhan yang penuh barakah. alhamdulilah. selamat berpuasa pada yang berpuasa tak kisah la kepada muslim ataupun non-muslim yang cuba berpuasa sekerat hari.

kembali kepada apa yang aku nak cakap. underestimated ! bagi aku manusia yang punya sifat sebegini adalah manusia yang suka melihat dirinya serba boleh dan memandang manusia yang sesama dengannya punya 1001 kelemahan yang tak mampu menandinggi dia. benar?

hebatnya manusia begini. aduhai. kenapa lah kau memandang orang rendah sedangkan kau pun tinggi 140cm je pun. nak tengok orang pun melanggut, still nak perasan kau tinggi sangat sampai nak pegang kepala kau pun tak mampu. macam tu? 

kembalilah kepada fitrah manusia, tak semua apa yang kita mampu kita dah cukup hebat sampaikan apa yang orang lain belum buat dan tak pernah buat dia tak mampu buat. kau faham maksud aku? kau tak pernah tengok dia buat dan kau assume dia gagal on the start then kau hebat sangat macam tu? come on give them a chance. 

mungkin dia tak mampu tunjuk yang dia hebat, sebab dia takut untuk kehadapan bersama barisan barisan yang sentiasa dihadapan, dia dibelakang kerana dia rasa dia sudah cukup semuanya sedangkan yang dihadapan sebenarnya tak punya apa apa. cuba bagi dia peluang untuk tunjuk dia siapa, baru kita tahu dia juga ada potensi untuk berada dibarisan hadapan.

takut? kerana tiada peluang.
malu? kerana tiada ruang.

jadi dia terus dipandang rendah tanpa sebab kerana dia cuba menjadi humble! 

p/s :tapi sifat ni tak bagus yah... hehehe..

Tiada ulasan: