Accounting's Student

by - 12:18 PG


Nak happy pun serba salah, nak sedih pun serba salah, sekarang ni semua benda serba salah. stress juga dibuatnya. sekarang aku menjadi student kembali dan jauh dari sebelum ni. for the first time untuk 21 tahun aku hidup, aku jauh dari mama and abah aku dan kena belajar buat semua benda sendiri. kalau duduk rumah, baju dah siap berlipat dah siap basuh, bila dekat sini, tengok baju bertimbun tak basuh atas alasan sibuk. oh gosh. 

Jadi pelajar kembali memang best, sebab campus life siapa ja yang tak suka, waktu ni la hang konon nak cari imam makmum hang kononnya, waktu ni la hang nak belajar explore semua tempat yang ada dengan kengkawan hang, waktu ni la hang nak guna seluruh masa usia remaja yang ada untuk dapatkan pengalaman. tapi? iye ke awak? 

Aku sebagai student 1st year 1st semester untuk accounting rasa sangat mencabar minda. masa yang aku ada bukan macam dulu dah boleh guna and buang macam tu ja sambil layan runningman, tapi masa yang ada semua untuk buku. buku buku dan buku. arghh giler aku kadang kadang dibuatnya. senior ada cakap, asalkan korang kuat, korang boleh survive. habis tu kalau dah lemah memang jatuh tersadung ke apa? scary! 

Best memang best, itu tak dapat dinafikan, ye la kan. naik bas berebut rebut sebab malas nak jalan kaki nak balik kolej, even kolej lembah dengan fakulti ekonomi boleh la dekat tapi tak dekat mana lah, memang berpeluh la baju baju, habis cair juga la make up yang berinci inci tapi apa boleh buat, hidup adalah hidup kan. awak tu yang nak naik bas suka tolak orang tu, haip! :P saya tolak awak balik kang hahaha :P 

Sekarang aku tersangatlah busy, dulu aku cakap aku dah busy tapi sekarang triple busy sampai kadang kadang nak reply whatsaap pun tak sempat, sempat read ja. jangan la marah weyh, serius busy and letih. ada niat nak reply sekali lupa. I'M SORRY! kalau mahu buah hati pengarang jantung aku, aku duk buat macam tu dah lama dia belah maybe. selamat masih mencari lol. 


Aku dah tak tahu nak tulis apa, otak penuh dengan assignment ja ni. tapi tetap juga nak menaip, alang alang mid sem break kan, tapi busy tu tetap tak pernah habis. btw good luck :) 

"Live our life with strength"



You May Also Like

0 000 orang comment