Twitter?

by - 2:29 PTG

TWEET and STATUS FB yang korang rajin type mana yang best
pendapat peribadi aku
twitter lagi best aku boleh tweet semua yang aku rasa tak kisah la apa pun kan.
bila nak tulis status dekat fb dia macam ada gap sikit sebab dekat situ ramai sangat orang yang rapat and suka macam mengajuk apa yang kita type bosan deh macam tu dekat twitter aman der tak ada banyak songeh
suka hati kita ja nak type apa pun tak ada orang kisah pun dan kita pun tak kisah pun bila baca TL orang lain sebab rasa #normal la.


aku cerita history benda alah social network ni dulu based aku dapat dari 
encik.G

'' Twitter is an online social networking service and microblogging service that enables its users to send and read text-based posts of up to 140 characters, known as "tweets". It was created in March 2006 by Jack Dorsey and launched that July. The service rapidly gained worldwide popularity, with over 300 million users as of 2011,generating over 300 million tweets and handling over 1.6 billion search queries per day. It has been described as "the SMS of the Internet. ''

A blueprint sketch, c. 2006, by Jack Dorsey, envisioning an SMS-basedsocial network.

owner of twitter yang kita gilakan tu.
jangan tahu main ja twitter tapi pengasas kita tak tahu.


Jack Dorsey
Evan William
Biz Stone

3 orang ada dibawah bumbung TWITTER
burung biru terbang tu.

dulu aku bukanlah kaki tweet tapi aku kaki facebook
semnejak dua menjak ni aku jadi kaki tweet tak kira dekat mana pun aku berada.
memang aku tweet sampai kawan aku kata aku asyik dengan phone ja
apa boleh buat bila aku dah mula addict dengan twitter memang susah la nak berubah

alah twitter ni simple ja tak payah nak pening kepala apa la.
just sign in guna nama yang orang lain tak pernah guna lagi then siap boleh la kita mula tweet apa pun kita nak tweet.

twitter ni macam SMS la atau macam blog tapi hanya mampu 140 word saja kalau nak panjang dia ada satu aplication dia..

twitter ni bukan kita hanya nak ping blog then belah macam tu ja no la.
twitter ni tempat kita dapat news . sembang . gosip . 

sebab aku suka



  1. sign in dia mudah
  2. tak ada nak tag tag gambar
  3. event merapu pun tak ada
  4. boleh tahu news cepat
  5. just follow orang atau kalau kita famous kita akan ada follower
  6. boleh mention orang yang kita nak cakap dengan dia just type ( @minahglam )
  7. kalau kita nak ikut trends guna #AkuSingleApaYangBest
  8. sekarang ni dah boleh tweet picture 
  9. tak payah susah on lappy untuk tweet pakai phone 3310 pun boleh tweet sekarang ni ingat IPhone BB Android ja boleh tweet no okey
  10. dan bila kita tweet kita tak rasa annoying untuk orang lain
  11. boleh tweet bersama selebrities yang korang obses sangat kalau nasib korang baik dia RT la korang punya tweet atau lagi baik dia balas tweet korang.
  12. dan boleh RETWEET and FAVOURITE statemant yang diorang buat.atau reply ja.
  13. dan korang akan rasa happy bila tweet
tu ja la yang best dengan twitter tak banyak kerenah untuk orang yang simple macam aku.
aku ni rajin juga la tweet blogger blogger ni
ada blogger yang memang friendly dan ada juga blogger memang dia ignore kita so korang just chill anggap ja  maybe dia tak perasan.

selebriti pun ada yang rajin balas tweet kita
macam fazura and etc la. dan najwa latiff dia rajin RT ..
ada juga artis artis yang memang tak layan kita ni diorang anggap kita ni macam lalang ja pun ada tapi kita abaikan okey 
satu yang kita perlu tahu kita buat twitter bukan semata mata nak tweet diorang tapi nak tweet untuk life kita dan untuk memeudahkan urusan kita tu ja.

so have fun with your twitter
yang tak sign up lagi sila sign up
korang akan masuk dalam dunia burung biru

boleh sign up dekat sini

dan kalau rajin folllow la aku
tak nak follow pun it's okey bebeh..

hidup kena chill walau apa pun yang berlaku jangan pernah mengalah
chaiyok chaiyok

live ur life if u still has a chance



bila burung biru bercakap satu dunia kenal....


tweet tweet tweet tweet

bye
salam






You May Also Like

0 000 orang comment