What's In My Makeup Bag.

by - 4:06 PTG


Assalamualaikum,

Pejam celik pejam celik, alahai dah 2016 pun, pejam celik pejam celik eh aku dah kahwin pun, pejam celik pejam celik eh dah tua pun, pejam celik pejam celik pejam untuk selamanya dah. Cepatkan waktu sekarang jalan, tak rasa apa apa pun tapi dah masuk tahun baru dan umur aku meningkat lagi satu. oh tuanyaaaa.

Posting aku kali ni, more to girlish lish lish sangat, "What's in my makeup bag?''. Aku selalu bawa benda alah ni bila aku nak travel ja, so automatik dalam bag tu akan berat sebab aku akan sumbat semua benda yang aku nak guna. Makeup bag aku kalau aku just nak pergi jalan jalan lepak lepak dengan kawan kawan, or just pergi kelas aku just bawa lip balm, perfume and compact powder yang penting powder tu ada spf sebab selalu aku dah malas nak tempek benda benda alah lain well time is running kan. 




so dalam ni lah aku sumbat semua benda yang aku perlu. Actually dia pencil case aku beli dekat gift shop area rumah aku so sebab dia besar dan muat semua barang aku, so here we go jadi lah makeup bag. Harga dia around RM5++ macam tu, affordable kan. 

let see apa yang ada didalam......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


dalam tu wajib ada semua benda ni, PENTING! perempuan la katakan.

Bio-Essence Tanaka White - Toner, Serum, Day Cream (Trial Pack)
Aku baru guna tak sampai 2 minggu lagi, tapi bagi aku dia okey, sebab sebelum ni aku selalu kena sun burn, even aku guna sun block kadang kadang tak jalan juga. Kawan aku yang suggest kan. Aku nampak la perubahan bila aku pakai, sun burn aku makin kurang.

Sunplay Skin Aqua UV Watery Essence SPF50PA++
Aku baru guna jenama ni and yang penting baru buka packaging dia. So bila aku try guna, it's quite good sebab, ye la kan texture dia air kan, so senang sangat nak apply, tak da la bila kau apply, jadi tepung gomak ke apa ka. don't worry k.

BB Cream Safi Balqis SPF30PA++ natural colour. 
Harga tak ingat, kalau nak tengok harga pergi ja watson or guardian punya online shop. Sure ada. Aku guna dah setahun lebih and until now dia tak bawa apa apa masalah pun, texture dia ringan and senang nak apply dekat muka. Tapi kalau untuk heavy make up, tak sesuai kalau untuk light makeup okey. Recommended!

Maybelline Clear Smooth 06 Sand Beige
Untuk aku okey ja, just powder kan, tak ada masalah sangat. texture dia tak berat kira okey la. Tapi aku prefer pixy compact powder lagi. 

Maybelline Curl Volume in Brown.
Sejujurnya aku tak guna dekat eye lashes pun, aku guna dekat eye brow. bagi kemas and tersusun tu ja.

Maybelline Magnum Volume Express in Black
Yang penting benda alah ni waterproof, so bila kau pakai tetiba kau nangis ke apa ka, tengah berdrama swasta depan orang ramai pun, dia tak keluar bersama sama air mata ya. So tak da la kau nampak macam alien. Even nangis pun still cute. erk..

Kiss Beauty Real Pen Eyeliner - 71:natural 
Aku jarang guna black eyeliner sebab aku tak reti sangat conteng benda alah tu dekat mata aku. my hand is shaking so jadi pelik pulak. so for save my whole life aku guna natural, just bagi nampak mata tu tak kuyu sangat, macam orang nak tidur ja. 

NZ Made Olive with extra virgin olive oil, lip balm.
Dalam tu dia ada pure olive leaf extract manuka honey, and jojoba oil yang penting 100% natural. good for your lips. 

Maybelline Baby Lips - Dr.Rescue (Fresh Mint), Lychee Addict, Baby Lips Colour (Cherry Kiss).
Aku pengemar range baby lips. Aku guna yang Dr. Rescue as a lip balm bagi tak kering bibir then yang Lychee tu sometime ja aku guna, then Cherry aku guna as a lipstick. Aku failed bab lipstick so to save my life again, then I use Baby Lips Colour. 

Lip Tint - 3:Orange
Warna dia sesuai untuk lips aku, tak terlalu menyerlah sangat warna, just natural.

Perfume from Zara with love 
Seriously, it's name. Bau dia tak kuat tak lembut, sedang sedang. faham kan? sedap sangat bau dia. 

Nivea anti-perspirant Stress Protect 48hours.
Aku jenis cepat berpeluh, so i need this and it worth. 

Pixy eye and lips makeup remover
Jenama apa pun okey bagi aku, asalkan dia boleh hilangkan makeup dengan elok, then okey la. 

so itu ja benda alah apa yang ada dalam makeup bag aku tu. selalu orang bising sebab nampak berat and memang berat pun, tapi alah perempuan kan. NORMAL!

P/S: happy new year everyone. May this year, Allah will bring you happiness and success. good luck. Please pray for my exam result, hope for a better result. *nervous*

You May Also Like

0 000 orang comment