New Semester and Everything New (Diary)

by - 8:20 PTG

Assalamualaikum,
Sejak masuk semester baru, sibuk macam biasa, minggu 1st pun dah banyak benda kena settle kan. Phewww. Penat tapi itulah pengalaman kan. Dah stop merunggut Amalina!

Selagi bergelar seorang pelajar, guna lah sebaiknya gitu. hahaha. Kadang-kadang aku rasa macam aku ni suka juga buang masa dengan benda yang tak patut, entah la perangai yang satu ni susah juga lah nak tepis. Dah cuba tepis dengan sehabis dan sepower yang boleh. Alih-alih datang juga perangai tak semengah aku tu.




Hampir dah 2 tahun survive dekat sini, quite fun dan scary sometime, tak boleh nak buat apa, nak-nak bila aku sendiri yang wujudkan scary tu, OMG betul sebab aku ingat sem ni aku selamat tapi rupanya tak. Masih perasaan scary itu wujud. Cuba neutral kan semua sepanjang cuti sem tetiba masuk week 1 hati kembali asid, alkali dan haish. 

Asyik cakap dah move on tapi entah........... LOL ( a BIG LOL for me )

Belajar terima baik buruk depan mata dengan mata yang tertutup sebab tak nak rasa apa-apa yang negatif yang menghancurkan hidup yang bahagia, tapi macam tetap kena buka mata dan terima segala yang menyakitkan. Hahaha. Tengok ja lah sampai bila perasaan bahagia ni bertahan. Harap bertahan sampai hujung sem. 

Tapi.........

Dunia yang dicipta dekat sini, berbeza dengan dunia yang dilalui, sampai sekarang, masih rasa kekok, masih rasa serba tak kena, tapi kawan-kawan, manusia yang terbaik yang muncul dan buat dunia yang hitam putih jadi color-color uolls. Mereka the best la. Terima kasih sebab wujud dan layan kerenah budak manja dan tak matang. 

Hopefully, this semester went well and let's Allah ease the journey of every person I love. The best things will happen if keep doing the good things. Be good and do good. Thats it. 

Done, marilah sambung kerja Audit dan Law. 
bye 
love you
muachhh


You May Also Like

0 000 orang comment