10 Soalan 10 Jawapan

by - 4:52 PTG

assalamualaikum
hye peeps



tetiba aku nak menjawab soalan pulak hari ni ! jom la jawab !

1) Dimana awak tahu kewujudan Geng fiQ'Ra?
= baru tahu hari ni tu pun dari blog nabila medan
2) Apa tujuan awak join Geng fiQ'Ra?
= nak kenal dengan ramai blogger yang ada di malaysia ka indonesia ka australia ka london ka ( boleh ? )

3) Apa nama sebenar awak? (jangan la tipu2. elok2 mak ayah bagi nama kan?)
= macam yang header tu tertulis Amalina Yaakub.

4) Berapa umur awak tahun 2012 ni? (jujur je. buat apa nak malu)
= kalau 2006 aku 12 tahun agaknya 2012 aku berapa er ? ( nak suruh korang guna math sikit mentang mentang tengah cuti sekolah ni )

5) Apakah cita2 awak selama awak hidup?
= of course la nak bahagiakan orang yang ada around aku tak kira siapa pun. as long as korang pun yang tengah baca ni around aku maybe aku pun akan cuba bahagiakan korang.

6) Andai awak di fitnah sampai di heret ke penjara + hukum gantung, apa tindakan yg awak akan buat?
= berdoa banyak banyak dan yakin bahawa kebenaran itu ada. Allah kan ada yang nak membantu kita. seandainya kebenaran tak berpihak pada kita anggaplah Allah ada perancangan yang lebih baik buat kita.

7) Awak percaya tak rakan di alam maya?
= boleh la kalau sekadar nak kawan boring boring ni kan apa salahnya. jangan sampai berlebih sudah ! no no no !

8) Awak suka cabaran tak? kalau ya, contoh cabarannya?
= aku ni jenis pantang dicabar. kalau kena cabar ja aku buat as long as benda yang dicabar tu masuk dek akal dan tak menjatuhkan maruah aku. aku sahut yeah ! contoh cabaran tangkap ikan pari ( syuhhh rahsia aku sebenarnya paling takut dengan ikan pari. tengok muka dia pun tak boleh )

9) Awak makan sehari berapa kali?
= ikut mood. kalau normal 2 kali ja. kalau stress ha? unpredictable.

10) Andai kata, ajal awak sudah makin hampir, 5 perkara yang awak akan buat sebelum awak meninggal dunia?
- bertaubat pada Allah
- minta maaf pada semua orang
- abdikan diri untuk family
- hadiahkan hati aku dan cintaku untuk orang yang selayaknya
- aku akan buatkan dunia bangga dengan kehadiran aku macam ( steve job )

itu sahaja soalanya.
mudah ja jom la jawab sama kihkihkih.

bye itu sahaja

You May Also Like

0 000 orang comment