Ahad, 10 November 2013

Hidup

Assalamualaikum
hye peeps


duduk menghadap cahaya malam sambil ditemani secawan milo tanpa gula, rasa hidup bagaikan diawang awangan, bagai sahaja mahu terbang, terbang tinggi ke bintang dan bulan, lari dari segala masalah, lari dari semua manusia yang bertopengkan kejahatan. ingin terbang terbang dan terus terbang, hilang ke dunia penuh dengan bunga, dan penghidupan yang ceria. angan angan dikala malam menjelma. 

hidup muncul bila kita tak merancang ianya akan terjadi untuk kita, tapi setiap apa yang terjadi punya hikmah, punya alasan, punya maksud bagi segala soalan yang ditanya. aku sering bertanya itu dan ini, dan hari demi hari aku jumpa setiap  soalan yang ada, hampir dipenuhi jawapan, semakin usia kita meningkat semakin kita temui jawapan bagi setiap soalan yang sering kita bertanya.

hidup yang kita lalui bukan kita yang pilih tapi inilah yang diberi yang kita harus jalani, kerana ianya punya hikmah setiap hidup yang kita jalani, kenapa kita masih mahu marah atas apa yang diberi? 

jangan pernah menyesal atas setiap keputusan yang dibuat dalam hidup, kerana inilah yang kita pilih, sama ada buruk atau baik kita harus jalani dengan sebaiknya. sebab itu lah munculnya 

" keputusan hari ini adalah masa hadapan "

hari ini kau memutuskan untuk apa? dan itu lah yang akan terjadi di masa hadapan kau. buruk, buruk lah ia, baik, baik lah ia. sebelum membuat sesuatu fikir lah apa yang terbaik . pasti kita temui jawapan. 

teruskan berjuang untuk masa depan diri sendiri.

selamat malam
semoga hari esok lebih baik dari hari ini dan membawa seribu makna pada insan yang lemah seperti aku. 

p/s : selamat bercuti pada yang bercuti






Rabu, 6 November 2013

My Dear !

Assalamualaikum
hye peeps


3 November
every year tarikh ni menjadi tarikh yang wajib diingati, tarikh yang banyak makna, tarikh yang menjadikan aku seorang kakak, dan tunjukkan pada hari itu aku dah besar dan layak untuk berdikari dan layak untuk menjadi pelindung pada seorang adik. tapi sayang aku hanya bergelar kakak, tapi tak pernah menjadi seperti kakak, hanya gelaran dihati, mungkin. gelaran yang aku sendiri cipta untuk diri sedangkan abah aku panggil aku adik hehe :)

so yeah tarikh itu engkau pergi dari kami, dihari yang sama kau muncul dan dihari yang sama kau pergi. waktu itu aku masih belum tahu apa itu kasih sayang apa itu cinta tapi aku tahu aku ada adik. yes. tapi sayannya kau milik DIA, bila DIA inginkan kau, kau harus pergi meninggalkan insan yang melahirkan kau, meninggalkan seorang yang bertungkus lumus mencari rezeki dan meninggalkan seorang gadis yang masih kecil yang baru ingin menyentuh dan mengenali kau. 

setiap kejadian ada hikmahnya, mungkin disini bukan dunia kau, disana dunia kau. bersama dengan orang orang yang beriman, kau masih kecil, masih suci dan terlalu suci untuk dikotorkan sayang. 

apa yang kau perlu tahu aku sentiasa sayang dan kau sentiasa dihati. takkan pernah ada seorang gadis pun dapat mengantikkan kau disatu sudut hati ini. tanpa kau dengan aku, menjadikan aku seorang yang sangat manja, dan menjadikan aku seorang yang keras kepala dan hanya ingin menang sendiri, banyak negative dari positive tapi itulah hakikat anak tunggal kan. 

dulu aku pernah kata aku inginkan kau disini, main bersama, membesar bersama, lalui kehidupan bersama, pegang tangan bersama mama dan abah lalui hari hari yang akan mendatang. itu impian aku, mungkin suatu saat nanti disana kita boleh bersama. 

hidup didunia terlalu perit untuk digambarkan, syurga dunia yang diagungkan itu hanya untuk insan yang hanyut dalam syurga mainanya, dunia bukan untuk bergembira tapi ujian untuk kita lalui yang keputusannya nanti yang kita akan dapat. jika gembira dunia sahaja yang kita mahukan jadi hidup kita hanya sia sia. umur bukan untuk dimainkan. 

so selamat hari lahir my dear
semoga berbahagia disana
Al-Fatihah