Where Google Maps Bring Us?

by - 6:55 PTG

Assalamualaikum,
Sumpah ini cerita yang dah berkurun dan aku baru ada masa nak cerita, aku ingat nak tulis waktu aku cuti mid sem hari tu, macam why not kan, iya lah, macam lepas aku balik Langkawi so aku nak juga la kemas blog yang satu ni apa patut, sekali demam weyh nak dekat seminggu. Mula dari malam aku nak balik Kedah sampai la lagi 2 hari nak balik UPM balik aku demam dan sangat tak larat. Lemah!

Aku boleh cakap kan weyh, jaga la kesihatan baik-baik, demam sangat lah tak best, tapi dalam demam aku ikut juga kawan-kawan baik dunia akhirat aku pergi Langkawi, itupun puas kena ugut dengan mama aku suruh makan ubat. Ma aku memang suka ugut-ugut ni guys. Hahaha. Sayang mama muach!

EH! aku nak cerita apa yang aku buat bila ada satu masa dan ketika itu kami sangat bosan dekat bilik, so dengan rajinnya, Qila Lala drive dengan jayanya pusing apa yang ada dekat sini. 

So inilah apa yang google maps bawa kami keliling Putrajaya. Menikmati keindahan alam dan spend time bersama 2 manusia yang aku kenal dekat UPM. 



merekalah kakak-kakak aku yang selalu aku buang masa bersama tapi ini baru 2 aku ada lagi 9 kakak yang sangat sado macam aku pernah mention dalam post tentang lepak dekat Seoul Garden.


Kami di Taman Botani Putrajaya. Kalau yang suka dengan nature dan rasa nak lari kejap dari dunia yang serabut dengan macam-macam hal. Moh le buang masa dekat situ. Sumpah weyh boleh release masalah yang memberat.



AKU?
Tak pernah ready dengan setiap click* click*
LOL. PENIPU!






Untung ada photographer yang tak berbayar. Tak payah cakap, dia memang suka ambil gambor kita. Senang guys, senang.


Lepak-lepas sana sambil makan mcd yang kami bawa, sembang itu ini. Dah kenyang. So pusing-pusing la apa ada dekat situ. 




Then jumpa satu tempat yang cantik dengan bangunan-bangunan Morocco, kalau aku tak salah la, sebab aku pun dah lupa, iya lah itulah namanya bila benda yang dah lama berlalu, hang baru nak cerita dan post.


Aku syak, waktu ni aku gaduh dengan Zaza.
Macam aku pernah cakap, aku akan gaduh dengan  dia every 5 minutes kalau kami duk sesama.
Maaf itulah budak-budak kan.



Then pusing-pusing dekat satu tempat around Putrajaya yang ada Hot Balloons tu. 
Maafkan satu perangai manusia yang satu ni, selalu lupa itu ini. Entah la guys, rasa tua sangat sekarang bila asyik lupa itu ini.


Masjid Besi!
Sangat cantik.
Boleh tak bila fully siap, one day aku nak akad nikah dekat sini?
Ma! Bah! please hahahahahahaha

So chekidout video kami bertiga dekat Putrajaya :P boleh click link ni >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=c8umvzxHtjw ataupun click ja dekat bawah ni.



So itulah sepanjang satu hari kami hanya berpandukan google maps, tak guna duit yang banyak hanya plays as a tourist dekat negara sendiri, dan menghayati apa yang ada depan mata.

Less things is more precious than anything. You dont need a lot of money or any luxurious place to feel the moment, to feel happy or feel blessed. All you need it just a destination and someone you do really love so much or someone new that can create the moment together. Dont be afraid to try on something new in this beautiful life, because every new things you try does bring a lot of meaning till forever. Lets create the moment! 

P/s : ha! cerita yang dekat Langkawi entah pulak la kan seorang Amalina na menaip kan. I do feel happy with anyone and any place I go with. Love every person I know. See you guys soon. Maybe tomorrow, or not sebab Audit menunggu hahaha. 

You May Also Like

0 000 orang comment