REVIEW : Palmer's Cocoa Butter Formula - Skin Therapy Oil

by - 2:05 PTG

Hi, kita kembali ke segmen, review produk apa hari ni? Jadi hari ni aku nak review satu therapy oil yang seakan akan, adik beradik macam bio oil. Aku dah cuba dan boleh dikatakan aku suka juga kesan dia. Not that bad la macam tu.

Waktu mula mula aku boleh terbeli ni, sebab nak penuh kan checkout shopee ja, bagi cukup shipping fee waktu tu, hahahaha. Saja la beli sebab tak ada benda nak beli yang lain. So terbeli dan terguna.

Palmer's Cocoa Butter Formula, Skin Therapy Oil 
Brand : Palmers
Size : 25ml
Harga : RM 8. 
Aku guna dekat parut dan juga dark spot dekat muka after breakout, boleh guna whole body. Tapi please buat patch test dulu. Sebab ada certain kulit tak boleh tolerate dengan oil based, nanti jadi makin teruk. So try dulu sikit, then tengok reaction, ok ka tidak.

Untuk oily skin, aku macam tak suggestkan sangat, takut clog pores and muka lagi jerawat pulak. Masalah pulak nanti. 

Ingredient :

Cocoa Butter - Moisturise
Vitamin E - Improve appearance of scars.
Cetesomate E - Improve appearance of scars.
Sesame Oil - Hydrated, Plump, Firm
Canola Oil - Help even skin tone.
Roseship Oil - Promote healthy skin.

Apa yang diclaim :

  • Skin perfecting beauty oil for body & face
  • Helps improve the appearance of scars, stretch marks, dry, damaged skin, uneven skin tone, fine line & wrinkles
  • After 8 weeks*: 93% of women tested saw a reduction in the appearance of scars and 92% of women tested saw an improvement in the appearance of stretch marks
  • Free of mineral oil, parabens, phthalates, fragrance allergens
  • Hypoallergenic and dermatologist tested
  • Suitable for eczema-prone skin

Experience :

Aku guna dalam sebulan macam tu, nampak la appearance scars dekat muka makin pudar nak compare sebelum tu, tapi tak ada la dia hilang terus macam buat laser hahaha. Slowly macam tu tapi ada la effect dia. Kira macam kalau rajin tu memang tak sia sia lah.

Aku letak juga dekat stretch marks, biasa lah kalau pernah gemuk then kurus, mesti ada sikit, tak boleh buat apa, tapi ok la ada perubahan. Cuma memang kena rajin pakai hari hari ja. Tapi aku macam kadang kadang lupa so lambat la sikit nak hilang. hahaha.

Untuk kulit yang ada eczema, yup memang safe, so far I pakai, tak flare up pun la, and tak ada rasa gatal gatal ka apa. So memang selamat.
 Texture & Color :

Dari segi texture, rasa oily tapi mudah meresap, bila sapu ja, terus dia meresap, tak ada la dia tinggal macam letak minyak atas muka. Color dia yellowish macam tu.

Scent :

Bau wangi, bau macam rose tapi tak bau rose sangat. Bau yang boleh diterima hidung hahahaha. Bau sedap la. 

Cara I guna :

Dekat muka, pakai last sekali, macam teknik slugging, set semua skincare dengan oil face. Itu cara aku guna. Guna dalam 2 ka 3 dot ja. Jangan banyak sangat.

Dekat badan just gosok gosok dekat tempat ada scars selepas mandi sebelum aku lumur lotion.

Overall :

Aku suka, tak breakout dan texture dia tak tinggalkan kesan oily dekat badan or muka. So overall ok. Gonna repurchase.



You May Also Like

0 000 orang comment